03/07 dag 30 Rome

Mja en dan ben je in Rome en dan heb je ineens nog wat tijd te doden. Gelukkig hou ik van Rome. Was ik niet al verliefd op deze stad dan ben ik het nu wel. Ik was 3,5 jaar geleden voor het eerst in de Italiaanse hoofdstad en toen lag er 10 cm sneeuw in de stad, wat toen al 15 jaar niet meer voorgekomen was. Ook wel bijzonder dus. Ik heb toen heerlijk kunnen genieten van de stad, maar niet van de Palatijn, het Forum en van het Colosseum. Allen waren toen gesloten in verband met vorst die ervoor zorgde dat het vocht in de stenen ruïnes uitzette waardoor er stukken steen naar beneden vielen. En daar durfden ze toen geen toeristen tussendoor te laten lopen. Vandaag was dus de dag om mijn gemis van 3,5 jaar geleden goed te maken en dat heb ik gedaan. Ik heb de stad weer op een heel andere manier gezien en heb er vanaf vroeg in de ochtend tot laat in de avond doorgebracht om optimaal gebruik te maken elke minuut die ik tot mijn beschikking had! Ik hou van Rome en mijn liefde is enkel toegenomen!


Het park bij Vila Borghese.

Uitzicht over de stad van de koepels.

Sint Jan van Lateranen, mini Sint Pieter. De facade in ieder geval...

De Palantijn.

Met waanzinnig uitzicht over het Forum.

Sja...

Hoe kun je dit nou niet mooi vinden?

En allemaal zo'n 1800 jaar oud.

En nog fier overeind...

Tenminste...

Het staat nog :-)

Tijdens het avondeten werd Ezel toegezongen. Helemaal in zijn nopjes was die.

En dan bij het vallen van de avond nog even langs het Piazza Navone...

De Engelenburcht...

En de Sint Pieter! Mooi aangelicht allemaal! Erg sfeervol