04/07 dag 31 Den Haag

De dag van het vertrek terug naar huis. Mijn vlucht vertrok pas om 20:35 vanaf Fiumicino dus ik had nog een redelijk dag te gaan en wat een heerlijke rustige dag heb ik er van gemaakt. Heerlijk rustig en ontspannen wakker geworden, gedoucht en alvast de camping betaald. Daarna nog heerlijk een paar uur aan het zwembad gehangen met mijn leesboek om vervolgens rond 1530 dan toch maar in te gaan pakken. Voor de laatste keer...

Rond 1700 over een veel te drukke weg naar het vliegveld vertrokken en daar rond 1915 aangekomen. Vervolgens mezelf opgefrist en het laatste setje schone kleren aan. Trappers, van de fiets, Ezel zijn hoofd 90 graden gedraaid en vervolgens een zak erover heen. Inchecken ging feilloos, ondanks dat ik in totaal 24,5 kg ruim bagage bij me had terwijl er eigenlijk maar 20 mee mocht.

Vervolgens werd me gemeld dat ik mijn fiets moest afgeven bij oversized luggage, twee terminals en dus een flink eind lopen verderop. Daar aangekomen mocht mijn fiets in eerste instantie niet mee omdat Ezel niet door de scanner paste. De fiets moest eerst kleiner gemaakt worden was de boodschap. Vervolgens heb ik lichtelijk boos gemeld dat dat prima had gekund als dat eerder was gemeld, maar al mijn gereedschap was inmiddels ingecheckt en dus niet meer bereikbaar. Uiteindelijk hebben we met zijn driƫen Ezel toch door de scanner gefreubeld gekregen en liep het af met een sisser. Gedoe!

Nog meer gedoe bij de beveiliging omdat mijn gate inmiddels gesloten was. Door het gedoe bij de oversized luggage was het inmiddels 2000 en blijkbaar wordt je dan niet meer doorgelaten. Weer flink boos geworden, manager erbij, nog een manager erbij en uiteindelijk mocht ik dan toch nog door de beveiliging en naar de gate. Toch fijn dat ik de hele reis al hardloopschoenen aanheb, waardoor ik de indicatieve 15 minuten naar de gate uiteindelijk in een minuut of 5 kon afleggen!

Bij de gate aangekomen en niks aan de hand. Zelfs nog tijd gehad om water te kopen en daarna gewoon achter in de rij me boardende passagiers aangesloten. Vervolgens zijn we in 1 uur en 55 minuten teruggevlogen van Rome naar Rotterdam; een reis waar ik een maand over heb gedaan en waar nu echt echt echt een einde aan is gekomen! Op het vliegveld werd ik warm onthaald door mijn ouders die ik had verwacht en ook door Frans en Martijn en dat was alles behalve verwacht en echt een heel erg leuke verassing! Onzettend tof dat jullie er waren!

Het totaal aantal gefietste kilometers op mijn tellertje staat bij aankomst op 2789,5 kilometers. 2789,5 kilometers zonder lekke banden, zonder noemenswaardige problemen, met 30 dagen onwaarschijnlijk mooi weer en met ontelbare belevenissen die me nog lang zullen blijven!

Mja en daar is dan de grote stalen vogel die me in 1 uur wn 55 minuten terug brengt...

Ezel geblinddoekt naar binnen.

Nog even dag zwaaien tegen de Middellandse zee.

Mijn zwaar bevochten Alpen.

Aan de Horizon heel klein Den Haag; mijn thuis!

En toen blies het vogelbekdier het verhaaltje definitief uit!