14/06 dag 11 Flaach

Vandaag ben ik vanuit Bazel vertrokken in oostelijke richting, op weg naar de Bodensee. Zodoende heb ik vandaag voornamelijk door het Rijndal gefietst. De rijn zelf is mooi, maar het is een natuurlijke vlakke passage door hobbelig gebied, waardoor in het Rijndal ook veel snelwegen, regionale wegen, spoorwegen en de infrastructuur voor het Zwitserse elektriciteitsnet te vinden zijn. Bovendien trekt de rijn veel industrie aan. Echt spectaculair was de trip van vandaag dus niet, met uitzondering van twee stadjes met beiden wel spectaculaire historische kernen. De route was redelijk vlak dus het was lekker weg fietsen vandaag. Na gister nog 30 kilometer door Bazel te hebben gefietst en vandaag 116 kilometer te hebben afgelegd is de eindstand nu 1220km, waarmee ik in afstand ongeveer halverwege de route zit en het gaat nog steeds goed. Nog twee relatief korte dagen en dan volgt de beklimming van de Splügenpas. Ik heb vandaag nog even overwogen om door de fietsen om zo langzaam nog een dag te winnen op de planning, maar de lucht lijkt onweer te gaan brengen. Dus toch maar de geplande camping aan de Rijn opgezocht en nadat ik een plekje toegewezen had gekregen heb ik me daar eerst maar eens heerlijk in laten vallen. Temperatuur vandaag wederom zo rond de 30 graden dus heb niets te klagen.



Bazel. Lijkt zo wel een beetje op Maastricht. De Rijnoever was druk met leven door het mooie weer.

Resten van een Romeins theater in Kaiser August

Mja in het Rijndal kan het niet altijd alleen maar mooi zijn.

Maar vaak wel.

En dan weer even niet.

Maar dan weer dit.

En dan dit.

Of dit.

Maar gelukkig sloot ik af met dit.

En dit!