18/06 dag 15 Comomeer

Hoewel het vanochtend toen ik om 730 wakker werd (!?!?!?!) niet zulk stralend helder mooi weer was als gister heb ik toch besloten om hier een dagje in het plaatsje Colico te blijven hangen. Alleen al het feit dat ik pas om 730 voor het eerst wakker werd (meestal is het 530 a 600) laat wel zien dat zowel het beklimmen van zo'n Splügenpas als het 1500 kilometer fietsen in 14 dagen je niet in de koude kleren gaan zitten.

Tot zo'n 1000 uur heb ik nog liggen soezen in mijn tentje. Toen dat rond 0800 eigenlijk te warm werd heb ik de tent open gegooid en heb ik er half uit gehangen totdat de Engelse overbuurvrouw kwam vragen of ik me wel goed voelde of dat ik ziek was. Ze bood me nog koffie aan maar daar ik geen koffie drink en ik nog slaapdronken was heb ik dat vriendelijk afgeslagen. Daarna heb ik heerlijk lang gedoucht en wilde ik eigenlijk op zoek naar een supermarkt, maar strandde uiteindelijk 50 meter bij de camping vandaan bij een cafetaria voor mijn ontbijt. Daar heb ik tot ca 1430 doorgebracht met eten drinken lezen schrijven lezen eten drinken en lezen. Rond dat tijdstip won de zon het echt van de wolken en ben ik in een grasveldje gaan liggen aan het meer om daar te lezen slapen lezen slapen etc.

Rond 1800 naar de camping baas gelopen om aan te geven dat ik nog een nachtje blijf en dat was allemaal geen probleem en hoefde niet betaald te worden. En nu zit ik heerlijk in het zonnetje zeer uitgebreid en lekker te eten. Zulk mooi en vooral ook helder weer als dat het gister was is het echter niet meer geworden vandaag, dus zo mooi als dat het meer gister bij aankomst en zonsondergang was heb ik het vandaag helaas niet meer gezien. Dus vandaag geen foto's van vandaag, maar nog twee van gister waarbij het meer wat mij betreft op zijn best was.

Het is overigens een verademing om weg te zijn uit Zwitserland. Zwitserland is net zoiets als warenhuis de Bijenkorf: zodra je binnenstapt is je geld nog maar de helft waard. Nu genieten van al het moois, de ontzettende betaalbaarheid en de heerlijke taalverwarring van Italië!!! Morgen weer op de fiets...

Het Comomeer waar ik vandaag de hele dag een beetje heb genikst.

Bij zonsondergang