27/06 dag 24 Florence

En ja hoor! Net als gister was het om 0700 al te warm om nog in de tent te willen liggen en zat ik dus mooi om 745 bepakt en bezakt op mijn Ezel. Nog één keer langs het schitterende Piazza dei Miracolo gereden en vervolgens afscheid genomen van de stad Pisa.

De eerst helft van de dag fietste ik heerlijk weg en voordat ik het wist zat de eerste 65 kilometer erop. Ook het Toscaanse landschap is ontzettend mooi. Ik had wel kunnen blijven stoppen om foto's te maken van kasteeltjes en dorpjes en landschappen. Er was zoveel te zien dat ik mezelf op een bepaald moment betrapte op een enorme glimlach van genot!

Na die eerste 65 kilometer moest ik nog even een bergje over van 434 meter hoog en dat viel onder de Toscaanse zon best een beetje tegen. Na alle bergen die ik al gehad heb, heb ik onderhand misschien wel iets teveel zelfvertrouwen gekweekt en word ik nonchalant. "Ach wat is 434 meter nou nog?!?" Nou deze 434 meter had best wel een paar hele hele steile stukjes en er stond geen zuchtje wind. Na veel gestopt te hebben en wederom mijn "ziek dier slinger techniek" toegepast te hebben op de steilste stukjes kwam ik met trillende handjes boven. Dat was alleen op de Bemelerberg eerder gebeurd (die trillende handjes dan). Het blijft toch wat, ik en hitte...

Na eerst een klein uur te zijn bijgekomen bovenop de berg en te hebben gegeten en gedronken, heb ik vervolgens de afdaling ingezet. Heerlijk mijn best wel vermoeide lichaam zonder inspanning de berg af laten suizen om daarna de laatste 15 kilometer nog over vlak terrein langs de rivier de Arno Florence binnen te fietsen. Ik heb morgen de hele dag de tijd om al het moois uit deze stad te bekijken en om mijn lichaam bij te laten komen voor de laatste 340 kilometer. Het tellertje gaf aan het eind van de dag een totaal stand van 2319 kilometer aan!

Zo typisch Toscaans.

Met van die Parasolbomen, Cypressen, en goudgele aarde.

En koning druif!

Wederom mooi vergezichten.

En hier, vanaf het puntje van de berg, met nog 35 kilometer fietsen te gaan, was voor het eerst de Duomo van Florence zichtbaar.

Vanaf de camping toch een stuk beter zichtbaar!

Voor dit uitzocht moest ik nog een stukje lopen.